آیا آبجو چاق می کند؟

از گذشته‌های دور تا کنون آبجو به‌عنوان یکی از نوشیدنی‌های مهم و پرطرفدار پس از چای و آب محسوب می‌شود. این نوشیدنی طی شرایط متفاوتی تولید شده و معمولا در انواع الکل‌دار و بدون الکل عرضه می‌شود. به دلیل مضرات آبجو الکل دار مصرف آن توصیه نمی شود و آبجوهای بدون الکل یا ماءالشعیر در ایران محبوبیت زیادی دارند.

کالری آبجو غیر الکلی چقدر است؟

آبجو یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی در دنیا است که از جو و در برخی موارد از گندم و ذرت تهیه می‌شود.آبجو غیر الکلی معمولاً بین 50 تا 100 کالری در هر وعده 355 میلی لیتردارد. آبجو بدون الکل از 95% آب تشکیل شده است پس نسبت به آبجو الکلی سالم تر است. محتوای کالری دقیق بسته به برند و فرمول خاص متفاوت است. برخی از آبجوهای غیرالکلی ممکن است کالری کمتری داشته باشند، به خصوص اگر به عنوان گزینه های "لایت" یا "کم کالری" به بازار عرضه شوند، در حالی که برخی دیگر که از نظر طعم یا مواد غنی تر هستند ممکن است در سطح بالاتری از آن محدوده باشند.

مصرف متعادل آبجو باعث چاقی نمی شود. آبجو دارای کالری به نسبت بالایی است که عمدتاً از کربوهیدرات‌ها و الکل تأمین می‌شود. یک بطری آبجو الکل دار معمولی می‌تواند بین 150 تا 200 کالری داشته باشد که در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند به افزایش وزن و چاقی منجر شود. علاوه بر این، آبجو می‌تواند اشتها را تحریک کرده و منجر به مصرف بیشتر غذا شود، که این نیز می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. بنابراین، مصرف متعادل آبجو و نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی می‌تواند به کاهش این اثرات منفی کمک کند و از خواص منحصر به فرد آبجو بهره‌مند شد. پیشنهاد ما برای افرادی که به سلامت و تناسب اندام خود اهمیت می دهند، آبجو لایت جوجو است.

 

منابع:

https://www.latramuntana.com/en/post/benefits-non-alcoholic-beer#:~:text=Many%20people%20think%20that%20non,it%20NOT%20fattening%20when%20consumed.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7503904/

 

https://impossibrew.co.uk/blogs/journal/will-non-alcoholic-beers-make-me-gain-weight

مطالب دیگر
نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید