طرز تهیه موکتل بلک جوجو

طرز تهیه موکتل بلک

اگر جزء افرادی هستید که از طعم‌های خاص استقبال می‌کنند و می‌خواهید خودتان را به یک موکتل خاص و ویژه مهمان کنید و یا اگر همیشه به دنبال میکس کردن نوشیدنی‌های مختلف و کشف طعم‌های جدید هستید، موکتل بلک اینجاست تا شما را شیفته دنیای جذاب و تاریک خود کند. پس با ما همراه باشید تا با هم طرز تهیه این موکتل گوارا و جذاب را یاد بگیریم.

موکتل‌ها نوشیدنی‌های میکس جالبی هستند که با ترکیب نوشیدنی‌ها، میوه‌ها، ادویه‌جات و مواد مختلف، طعم‌های جدیدی به وجود می‌آورند. تفاوت موکتل با کوکتل در این است که در تهیه کوکتل، از نوشیدنی‌های الکل‌دار استفاده می‌شود.

طرز تهیه موکتل بلک جوجو، یک موکتل جدید و حرفه‌ای

مواد لازم:

چوب دارچین لوله‌ای دو عدد

قهوه اسپرسو 30 میلی لیتر

ماءالشعیر بلک جوجو ۲۵۰ میلی لیتر

یخ خرد شده به مقدار زیاد

نعنا تازه یک یا دو برگ برای تزئین

طرز تهیه:

مرحله اول: دودی کردن لیوان

برای تهیه این موکتل خاص، ابتدا باید لیوان سرو را با دود دارچین معطر کنیم. برای این کار، ابتدا مطمئن شوید که از یک ظرف تخت یا سینی‌ استفاده می­‌کنید که خیلی به آن اهمیت نمی­‌دهید. از صفحه مات یا سرامیکی استفاده نکنید؛ زیرا خاکستر، آن را لکه­‌دار می­‌کند. مثلا می‌توانید از یک تخته چوبی استفاده کنید.

یک چوب دارچین تازه بردارید و آن را با دقت روی شعله داغ قرار دهید. بهتر است از فندک به جای چوب کبریت استفاده کنید؛ زیرا احتمالا چند ثانیه طول می‌کشد تا چوب دارچین گرم شود. هنگامی که چوب دارچین کمی دود کرد، لیوان موکتل را به صورت برعکس روی آن قرار دهید تا دود به دام بیفتد. بگذارید لیوان در همین حالت بماند تا آماده ریختن موکتل شوید! به همین راحتی! چوب‌های دارچین طعمی شیرین و دودی به نوشیدنی میکس ما می‌دهد.

مرحله دوم: تهیه موکتل

  1. داخل شیکر (یا یک لیوان در دار) مقداری یخ خرد شده بریزید و سپس قهوه اسپرسو رو به آن اضافه کنید.
  2. درب شیکر یا لیوان را بسته و چند ثانیه خوب تکان دهید. بعد از این­که این مخلوط را خوب بهم زدید و قهوه کاملا سرد شد، درب شیکر را برداشته و به جای آن یک صافی کوچک قرار دهید.
  3. حالا لیوان سرو را که وارونه روی دارچین‌ها قرار داده بودید برداشته و مخلوط یخ و قهوه را با عبور از صافی داخل آن بریزید تا طعم دارچین با قهوه ترکیب شود.
  4. سپس مقداری یخ خرد شده به آن اضافه کرده و باقی حجم لیوان را با آبجو بلک جوجو پر کنید.
  5. در آخر می‌توانید موکتل را با یک عدد چوب دارچین لوله ای و برگ نعنا تزئین کنید.

نوش جان!

همون‌طور که دیدید، این موکتل دارک و جذاب رو با استفاده از آبجو بدون الکل بلک جوجو تهیه کردیم که توی روند تولیدش از مالت برشته استفاده می‌کنیم. اگر می‌خواهید راجع به مالت برشته بیشتر بدونید، مقاله همه چیز در مورد مالت برشته و آبجو بلک رو بخونید. اگر هم دوست داشتید در مورد مشخصات و تاریخچه جوجو بلک اطلاعات بیشتری داشته باشید، مقاله صفر تا صد آبجو بلک جوجو رو مطالعه کنید. خواص جوجو بلک برای سلامتی رو هم می‌تونید توی مقاله 4 خاصیت جوجو بلک برای سلامتی که نمی‌دانستید پیدا کنید.

امیدواریم که شما هم با استفاده از این رسپی، این موکتل را در منزل تهیه کنید و از طعم دلپذیر آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

اگر این رسپی رو در منزل امتحان کردین، لطفا برامون همین پایین توی کامنت‌ها بنویسین و تجربه‌تون رو با ما و بقیه خواننده‌های جوجومگ به اشتراک بذارین.

مطالب دیگر
نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید