4 دلیل برای مصرف آبجو در بازگشت به روتین تغذیه بعد از ماه مبارک رمضان

4 دلیل برای مصرف آبجو در بازگشت به روتین تغذیه بعد از ماه مبارک رمضان

عید آمده فصل مهربانی زیباست

تا همدلی هست هم زبانی زیباست

حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر را به شما همراهان عزیز جوجومگ تبریک گفته و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان، توجه شما را به چند نکته در مورد برنامه غذایی پس از ماه مبارک رمضان برای بازگرداندن بدن به حالت اولیه جلب می‌کنیم.

همان‌طور که می‌دانید در طول ماه مبارک رمضان با کاهش سرعت متابولیسم بدن روبرو می‌شویم. بنابراین پیشنهاد می‌شود بعد از ماه مبارک به تغذیه مناسب برای بازگرداندن سوخت و ساز بدن به سرعت اولیه توجه شود. همچنین عدم رعایت اصول تغذیه‌ای مانند حذف وعده سحری بعضا منجر به افزایش وزن می‌شود، لذا زیاده‌روی در مصرف غذا و همچنین خوردن غذاهای چرب و شیرین به دلیل بر هم زدن تعادل قند خون و ایجاد مشکلات متعدد گوارشی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

طبق نظر متخصصان تغذیه، هر چه تعداد وعده‌های غذایی، بیشتر و حجم غذای هر وعده کمتر باشد، برای سلامتی مفیدتر است. بنابراین بهتر است مواد غذایی در 3-5 وعده در طول روز به بدن برسد. بعد از این ماه مبارک، بدن به میزان زیادی به خوراکی‌هایی مانند میوه و سبزیجات که ارزش غذایی بالایی دارند، نیاز دارد، پس سعی کنید این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند چای (به ویژه چای پررنگ) و قهوه در این ایام خودداری کنید. این نوشیدنی‌ها باعث دفع آب از بدن و تشنگی می‌شوند و این مسئله برای روزه‌داران که در طول ماه مبارک رمضان دچار کمبود آب بدن نیز شده‌اند، از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد ما به شما نوشیدنی ماءالشعیر کلاسیک است.

چرا آبجو بدون الکل یکی از بهترین گزینه‌ها برای جبران کمبود آب بدن است؟

1. کمک به آبرسانی بدن

مطالعات نشان داده است نوشیدن آبجو و آب گندم بدون الکل می‌تواند از طریق حفظ تعادل الکترولیت، به آبرسانی بدن کمک کند.

آب گندم کلاسیک جوجو

2. کالری پایین

آبجو کلاسیک یک نوشیدنی سالم و کم کالری است که مواد اولیه آن (مالت جو و رازک) تماما گیاهی هستند.

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

آبجو بدون الکل سرشار از پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست که به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

آبجو کلاسیک جوجو

4. ویتامین‌ها

ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی و بتاگلوکان‌های موجود در آبجو کلاسیک بدون الکل، آن را به نوشیدنی محبوب ورزشکاران و کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند تبدیل کرده است.

ماءالشعیر کلاسیک جوجو

مراجع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4924186

https://www.mdpi.com/2218-273X/10/3/400

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0271531701003608

مطالب دیگر
نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید